5 טיפים לעבודה אפקטיבית מהבית



בזמנים משונים אלה של שינוי וחוסר ודאות, רבים מאתנו מתבקשים לעבוד מהבית. למרות שמדובר בשינוי לא פשוט של נורמות העבודה שהורגלנו בהן, יש מה לעשות כדי להפוך את זמן העבודה בבית לפרודוקטיבי וחיובי לא פחות מזה שהיה במשרד.
נכון, יש הסחות דעת, אולי אפילו ילדים שמסתובבים בין הרגליים, אבל אפשרי ליצור סביבת עבודה אפקטיבית גם בבית. לפניכם מספר טיפים שיסייעו לשגשוג בעבודה מהבית.

אתם יוצרים את סביבת העבודה שלכם
הוסיפו לחלל העבודה הביתי אלמנטים טבעיים כמו תאורה טבעית, אויר צח, צמחים, חומרים טבעיים ואפילו חיות מחמד. אם ניתן, מקמו את שולחן העבודה שלכם באופן שיאפשר מבט אל החוץ. כל אלה, כך הוכח, עשויים להוריד את רמות הסטרס ולהעלות את הריכוז והפרודוקטיביות שלכם.  
 
 
תכננו לפרטים את היום שלכם! הבית מלא הסחות דעת, וכשאנחנו עובדים בו קל ליפול ליום עבודה לא מסודר. חשוב להגדיר את יום העבודה, את המטרות ואת הזמן הדרוש להן. מומלץ בסוף כל יום להכין רשימת מטלות ליום הבא, ואת המטלות לפרק למשימות ספציפיות. למחרת רצוי להתחיל עם המשימות הגדולות יותר או האהובות פחות, להיפטר מהן ואז להקדיש את הזמן לשאר המשימות, בכיף.

נסו לשנות תנוחות ומיקום
חשוב מאוד להיות בתנועה מתמדת במהלך יום העבודה על מנת לשפר את הבריאות, את הרווחה האישית ואת יכולת הריכוז והביצועיות. במשרד אנחנו זזים כל היום – הולכים לפגישות, קופצים למטבחון להכין קפה, סתם יוצאים החוצה לקשקש עם קולגות בהפסקה. חשוב לשמור על הכלל הזה - כמו שאנחנו זזים במשרד, כך גם בבית. מצאו דרכים לזוז בתדירות, לשנות תנוחה ולהחליף מיקום.
איך למשל? מומלץ לעבוד מדי פעם בעמידה ליד שולחן חשמלי מתכוונן או להשתמש במעמד הגבהה למסך , אם יש בנמצא. משך זמן טוב לסבב כזה הוא כ-15 דקות. משוחחים בטלפון עם קולגות? מחכים שהקפה ירתח? למה שלא תסתובבו סביב הבית תוך כדי? עבור זמן הישיבה שלכם, בחרו כיסא למחשב שתומך בגב התחתון ובעיקול הטבעי של עמוד השדרה.   


 
Humanscale® Quick stand eco                                                                                                                                                                            

Haworth® Fern Task Chair                                                                                                                                                                                 

 
לרתום את הטכנולוגיה לטובתנו
עבודה מהבית אינה סיבה לבטל פגישות. ישנן מספיק טכנולוגיות ופלטפורמות דיגיטליות שמאפשרות להמשיך להיפגש וירטואלית ולתקשר היטב עם קולגות גם מהבית. חשוב לא לוותר על  תחושת "פנים אל פנים". מומלץ להשתמש כמה שיותר בשיחות וידאו כדי לשמור על הפן האישי של המפגשים. ישנן טכנולוגיות מצוינות לסשנים של סיעור מוחות, כמו Bluescape , שמאפשרות לשתף בקלות רעיונות, מסמכים, לינקים ועוד. אבל לפני שמתחילים – שריינו זמן קצר לעבור עם כולם על מאפייני הפלטפורמה שבחרתם. אולי לא כולם מכירים אותה וחבל שלא ימצו את מלוא הפוטנציאל של הפגישה.    
 
Haworth® Soji Task Chair                                                                                                                                             
 
צאו לטיול
כבר הוכח ששהייה בחוץ תורמת להורדת לחץ הדם ולהפחתת סטרס, וכן להגברת יכולת הריכוז, הפרודוקטיביות והיצירתיות. יש בלו"ז ישיבת סיעור מוחות? למה לא לקיים אותה בפארק או בים? אפשר להציע לכולם לצאת עם המחשבים הניידים ולקיים את הפגישה הווירטואלית כשכל אחד מהמשתתפים נמצא מחוץ לביתו. מנסים לחשוב על פתרון לבעיה כלשהי? למה לא לחשוב על פתרונות תוך כדי טיול בפארק? סיכוי גבוה שתמצאו בפארק השראה רבה יותר מאשר בקירות שלכם. הגיעה שעת הצהרים ואתם מרגישים מותשים? במקום לשתות עוד קפה, צאו לסיבוב קצר בשכונה. האנרגיה שתקבלו תהיה חזקה עשרות מונים מזו שתיתן לכם עוד מנה של קפאין.