Mindcet

לדברי משרד האדריכלים אורבך הלוי:

"מרכז ג'ק, ג'וסף ומורטון מנדל לחדשנות, ירוחם Jack, Joseph and Morton Mandel Innovation Center, Yeruham

הצללית של מרכז מנדל לחדשנות בירוחם מהדהדת אוהל בדואי הנטוע בין גבעות אבן הגיר הטרשיות הסובבות את העיר. ואכן הקונטקסט של מפגש עיר ומדבר היה אבן יסוד בתכנון ועיצוב קליפת המבנה וחלליו הפנימיים. גג הבטון החשוף מתקפל ומרחף מעל חללי העבודה הפתוחים הנשקפים מהרחוב ומרחבת הכניסה. הגג בולט מעבר לקירות הזכוכית ומתפקד כאלמנט הצללה. גאומטרית המבנה מאפשרת לאור טבעי לחדור לכל פינות המבנה ולהציף אותו באור נעים.

מרכז מנדל לחדשנות בירוחם מאגד את הפעילות של MindCet ומט"ח (המרכז לטכנולוגיה חינוכית) בתחום Ed-Tech, או במילים אחרות זוהי חממת סטרטאפים בנושאי טכנולוגיות חינוכיות. קבוצות מתחלפות של מורים, אנשי חינוך והייטקיסטים באים להתארח במבנה ולפתח אפליקציות בתחום החינוך העתידי. שיא הפעילות במבנה הוא ההאקתון השנתי שבו במהלך שלושה ימים מתנהל מרתון אינטנסיבי של פיתוח יישומים. בקצה השני של הסקאלה ישנם האורחים החשובים מכולם: מורים ומחנכים הבאים למפגש יומי עם חווית החינוך של המחר.

בגלל הצורך לתת מענה לשלל המקרים שתיארנו, הבניין הוא בראש ובראשונה אכסדרה לצרכים משתנים ועליו להיות גמיש ככל האפשר. גמישות זו מושגת ע״י תכנון מרחבי עבודה פתוחים, ועל ידי חללים רב-תכליתיים, היכולים להכיל אירועים מסוגים שונים ולפרקי זמן משתנים. רשימת הפונקציות במבנה מפתיעה באורכה וכוללת מלבד חללי העבודה גם אזור מייקרים, אודיטוריום, כיתה ניסיונית, קפיטריה ומרכז מבקרים, וכל זאת במבנה חד קומתי ששטחו כ- 1,800 מ״ר.

האורח הפוסע בתוך ה"מגה אוהל" ימצא קופסאות צבעוניות בקשת גווני המדבר המנותקות מהגג ומחלקות את החלל הגדול. פביליונים אלה הינם חדרי הישיבות, מייקר ספייס וכיתה ניסיונית של מרכז מנדל לחדשנות, המיועדים לפעילויות אישיות וקבוצתיות. הניגוד בין פתוח לסגור ובין גדול לקטן מאפשר לאנשי MindCet לאזן בין שיתופיות לפרטיות. מגוון זה הוא המפתח ליצירת תחושה של בית ומקום.

את הטכנולוגיה והמערכות המתקדמות, שהינן חשובות לא פחות מהאדריכלות, הקפדנו לשלב כחלק מהעיצוב בתקרת הבטון (לרבות מפרשים אקוסטיים) ובחלל הרצפה.

לפני מספר שנים התחלנו עם הבריף שקיבלנו מהלקוח, אשר דיבר על החשיבות של ערכים מופשטים כפתיחות, שקיפות, סקרנות וחדשנות. אנחנו חושבים שהתוצאה הסופית מוכיחה שאדריכלות מעט אחרת יוצרת מקום ליצירה חינוכית, שחדשנות וסקרנות הם המנועים שלה באמצעות חלל, אור וחומר."

צילום : עוזי פורת