על רהיטים ואנשים: הקמפיין שמוכיח שגם לרהיטים יש אישיות

על רהיטים ואנשים: הקמפיין שמוכיח שגם לרהיטים יש אישיות
איך גורמים לריהוט, ועוד ריהוט משרדי להביע רגש? מסתבר שזה בכלל לא קשה, ואפילו מתבקש. הקמפיין המבריק של חברת וקסמן שעלה לאוויר בשבוע שעבר מראה את מה שחלקנו פספסנו – רהיטים ואנשים הם לא עולמות כל כך שונים
 
במרחב הסייברי קשה להפתיע אותנו. מאז הפצעת האינטרנט, ובטח שבעשור שאחרון, אנחנו מופצצים בתכנים מכל מין וסוג. כתבות, קמפיינים, פרסומות, סלוגנים, בכתב, בווידאו, בצ'אט ומה לא.

הגולש הממוצע נחשף בכל יום למאות (אם לא אלפי) סוגי תוכן שמתחרים על זמן הגלישה ועל תשומת הלב שלו, ומה לא עשו המפרסמים כדי לנסות לצאת מהקופסא ולתפוס לשבריר שנייה את המודעות שלו. וכשעושים הכל מהכל – יוצא שכולנו ראינו כבר הכל. לכן, כשעולה קמפיין שונה באמת, הוא גורם לנו לעצור רגע ולהגיד – וואו. 

רהיטים, אנשים, שחור, לבן
בשבוע שעבר עלה לאוויר הדיגיטלי קמפיין סופר מפתיע ומעניין. ולא רק בגלל שהוא אסתטי בטירוף, עשוי במקצועיות מוקפדת, כיפי וקליל – אלא גם ובעיקר בגלל החיבור הלא מתבקש (או ככה חשבנו עד עכשיו לפחות) בין שני עולמות תוכן מרוחקים – רהיטים ואנשים.  
 
הקמפיין של חברת וקסמן ריהוט משרדי מצליח להביא רגש, והמון ממנו, לעולם שהסטנדרטים שלו לכאורה אינם קשורים ברגש, אלא במקצועיות, אסתטיקה ופונקציונליות – עולם הרהיטים. הקמפיין, שנקרא בשם המתבקש FURNITURE & PEOPLE, מציג כמה מהמוצרים הפופולריים של החברה (מתוך אלפי דגמים של המותגים המובילים בעולם), ובלי יותר מדי מילים מיותרות פשוט מציג אותם, בשחור לבן, בשילוב הדוגמנית המקועקעת והיפהפייה טאיה בלברג. אין מה להגיד, רק לראות ולהרגיש.

"בחירת ריהוט משרדי וכיסאות לחלל העבודה המשתנה והמתפתח מבטאת את תרבות העבודה והטרנדים השולטים", אומרת מיכל וקסמן, מנכ"לית החברה. "אנחנו רואים בוקסמן איך הלקוח עובר תהליך אישי של התפתחות, עם מעורבות גבוהה שהחלה עוד בשלב איתור הצרכים והערכת החלופות, ועד לבחירת סגנון הריהוט והכיסאות. אלה מקבלים משמעות אישית ויוצרים מחויבות ארוכת טווח בין הריהוט - עמדות עבודה אישיות, כיסאות ארגונומיים המותאמים לסוגים שונים של אנשים ולתפקודים שונים. מערכות הישיבה בחללים המשותפים- הספות, הכורסאות  (שבהן בולטת סקאלת הצבעים הייחודית לחלל עם נגיעות אישיות)  - כל אלה מעידים על הקשר שבין החפצים שסביבנו לאישיות שלנו. עיצוב החלל מספר בעצם מי אנחנו, מה המהות שלנו ושל העסק שלנו, מה אנחנו רוצים לשדר לעובדים שלנו, לאורחים שלנו ולעצמנו. בחירת הריהוט תקבע איך נרגיש כשניכנס למשרד שלנו".

 
מה הקשר בין רהיטים לשנות ה-80?
הרעיון לקמפיין הייחודי והסופר עדכני עלה דווקא בהכנות למסיבת שנות ה-80, כפי שמספרת וקסמן. "נסענו לסגור את הפרטים האחרונים למסיבה שתכננו עבור כל השותפים לעבודה איתנו בוקסמן - אדריכלים, לקוחות ומפקחים. על השולחן היו מונחות תמונות של כל מיני אנשים בשחור לבן. תמונות מהממות. שאלתי עליהן, וענו לי שאלה תמונות של חברתPHOTOSET  שמגיעה לאירועים, מצלמת את האנשים ומפיקה במקום תמונות בשחור-לבן במסגרת שחורה. זיהיתי חלק מהאנשים בתמונות, כמו יהודה לוי ושלומית מלכה היפהפייה. ברור, חשבתי, הם כאלה יפים במציאות אז בטח שייצאו מושלמים בתמונות. אבל אז שמתי לב שגם שאר המצולמים, אותם לא הכרתי, כולם נראים ממש טוב בשחור לבן. טוב, חשבתי, התמונות בטח עברו פוטושופ. אבל להפתעתי נאמר לי שלא היה פוטושופ, הרי התמונות הופקו במקום. באותו הרגע החלטתי להזמין את PHOTOSET למסיבה שלנו".

האירוע, מיותר לציין, הצטלם לאינסטגרם באופן מושלם. "כולם כל כך התלהבו, התגובות היו מדהימות והמון המון אנשים שיתפו את התמונות שפורסמו", מספרת וקסמן. "אז נולד הרעיון לקמפיין. אמרתי לעצמי - אם אנשים יוצאים כל כך מהממים ומלאי רגש בתמונות, ברור לי שזה יעבוד מעולה עם הריהוט המעוצב שלנו, שגם הוא כמו האנשים מספר סיפור. אבל היה לי חשוב לא פחות לספר על הקשר שבין הריהוט לאנשים שבוחרים בו, על האופי של הריהוט ושל האנשים שבחרו בו, ולא פחות על האנשים בוקסמן".
     
השראה. עובדי וקסמן במסיבת שנות ה 80 (צילום: PHOTOSET)

"עוד קצת מחשבה וידעתי - הקמפיין שנצלם יהיה של רהיטים ואנשים", וקסמן מספרת. "זה כל כך התחבר לאג'נדה שלי על הקשר הקיים בעיניי בין שני העולמות האלה. ידעתי שאצלם דוגמנית שהיא לא מאוד נשית, אלא כזאת שיכולה לייצג את כל האנשים באשר הם – נשים, גברים, מבוגרים, צעירים... דבר נוסף שתפס את תשומת לבי היה הקעקועים שהופיעו על חלק מהמצולמים. הם הודגשו בשחור-לבן והוסיפו לתמונות המון שיק. הקעקוע מבטא בעיני את טביעת האצבע האישית האומנותית של כל אחד מאתנו, וכך נולדה לי הדמות בראש: שיער קצר, מראה טום בוי, והרבה הרבה קעקועים".

רהיטים ואנשים זה מה שוקסמן 
כשחיפשה שם לקמפיין שעוד היה רק בראשה, נזכרה מיכל שפעם, לפני שנים, ישבה בבר בפלורנטין ובלי לדעת למה כתבה על פיסת נייר -Waxman - furniture & people . "מיד ידעתי שזה יהיה שם הקמפיין", היא מחייכת, "כי זה מה שהופך אותנו לוקסמן, זה הסיפור שלנו. יש פה עיצוב, סגנון, גוונים וטקסטורות, אבל הכי חשוב – יש פה אנשים מיוחדים שיוצרים את הישות הזאת שנקראת וקסמן".

"אני אוהבת אנשים, אני אוהבת אסתטיקה, ריחות טובים, שילובי חומרים", היא ממשיכה, "עומק שאפשר לגלות על ידי הסרה של שכבות. לראות את הנסתר שמתחת לגלוי, להבין מניעים, סיבות, למה דברים קורים ככה ולא אחרת. כל אלה שייכים ליצר האנושי. אנחנו לא תמיד שמים לב, אבל לחפצים שסביבנו יש כל כך הרבה משמעות. יש מסר מהדהד שרץ בין החפצים לאנשים. כל מה שאנחנו מקיפים בו את עצמנו, יוצר את חיינו: החברים, הבית, הבגדים, השכנים – כל אלה מספרים את סיפור חיינו".  

קמפיין נולד
כדי להתחיל להוציא את הרעיון לפועל פנתה וקסמן למעצב הגרפי דוד חליבה ויחד החלו לבנות אותו. וקסמן, שידעה בדיוק איך היא הייתה רוצה שתיראה הדוגמנית, תיארה אותה בפרוטרוט לחליבה. "אבל בוא נודה, איפה אני אמצא כזאת בדיוק?" שאלה אותו, ולהפתעתה ענה: "מה זאת אומרת? אני מכיר אותה, היא שכנה שלי!" והינה שוב זה קורה, הסיפורים מתחברים. 

השכנה היא סטודנטית לתואר שני בכימיה בשם טאיה בלברג, שגם מדגמנת לפעמים. "נכנסתי לאינסטגרם שלה והייתי בהלם", נזכרת וקסמן, "מעבר לעובדה שהיא נראתה בדיוק כמו בחזיונות שלי, עם הקעקועים והכל, כל התמונות שלה הופיעו בשחור לבן, כאילו ממש מצולמות מתוך הקמפיין שדמיינתי. זה היה רגע מרגש בטירוף. כשהתקשרתי אחר כך לטאיה, אמרתי לה בפשטות: אם את רוצה לדמיין איך הקמפיין ייראה - זה בדיוק כמו התמונות שיש לך באינסטגרם".
 
טאיה הסכימה והכל התחיל לתקתק. את הקמפיין צילמו כרמן ועמית מסטודיו PHOTOSET, הסטייליסטית ליאת מורשת הלבישה, באיפור ובשיער טיפלה נילי שריג, ואף הובאה מוסיקה ליום הצילומים המחשמל של הקמפיין. את הכל עיצב בסוף דוד חליבה. והתוצאה? כבר אמרנו – פשוט וואו.