הטמעת המותג במרחב העבודה

ביקור באולם התצוגה של HAWORTH בניו יורק


חדרי התצוגה המרהיבים של המותג האמריקאי המוביל בעולם עיצוב המשרדים - הייוורת', מעוצבים באופן שמשקף את המחקרים החדישים ביותר בתחום תרבות העבודה המשתנה והמתפתחת. תרבות העבודה והטרנדים שלה מתפתחים במהירות הבזק בכל העולם, אבל אין מקום בו האבולוציה הזאת מתרחשת מהר יותר מאשר בניו יורק.

ב-2018 שופץ אולם תצוגה, באופן שמנכיח סגנונות עבודה עכשוויים לצד טרנדים עתידיים. תוצאת השיפוץ היא אולם תצוגה חדשני ומעוצב באופן מדהים. האולם, הממוקם מול הגראנד סנטרל סטיישן במנהטן, משמש למספר תפקידים: תצוגה של הפתרונות העיצוביים של הייוורת', מקום עבודה לצוות המכירות של החברה בניו יורק, וחלל לאירועים - מפעילויות למידה ועד למסיבות.

חשבנו שמעניין לשתף בעקרונות אשר הנחו את השיפוץ והביאו לתוצאה המרהיבה:



השותפות של המותג הייוורת' עם המעצבת פטרישיה אורקוויולה, הביאה ליצירת חלל עבודה אורגני - תהליך אשר מתחיל בזיהוי המטרות שחברה רוצה להשיג, כאשר שלוש שאיפות הניעו את השינוי והביאו את המותג ואת ערכיו לידי ביטוי  דרך עיצוב חלל העבודה, וזאת בשילוב הממצאים האחרונים שצוות המחקר העולמי של הייוורת' גילה:

  1. הסברת פנים: העשרת החוויה של העובדים והלקוחות
  2. חדשנות: תכנון חלל העבודה בצורה שתעודד מחשבה חדה ויצירתיות
  3. בריאות ורווחה: תכנון חלל העבודה בצורה שתקדם רווחה גופנית, נפשית וחברתית

התוצאה היא חלל המדגיש חיבור ונגישות, יחד עם אנרגיית העיר-שאינה-ישנה המיוחדת לניו יורק, ואשר מהדהדת בחוויית אולם התצוגה.

להלן מספר דגשים לעיצוב חללים שבאמצעותם ניתן להגשים את החלום:


העיקרון הראשון שמוביל אותנו בעיצוב החלל הוא הסברת פנים לכל המגיעים אל חלל העבודה - לקוחות, עובדים, ספקים ואורחים, והיא נעשית בצורה נעימה ומקבלת, עם דגש ויזואלי על השילוב הייחודי של המותג הייוורת' שמאפייניו: בעלות משפחתית, מנהיגות עיצובית ומקצוענות בתחום הריהוט המשרדי ברמה העולמית.

הכניסה הראשית לאולם התצוגה הניו יורקי נותנת את הטון. מבואת הכניסה עוצבה כך שהיא לא רק משקפת את המותג הייוורת', אלא גם מעשירה את הלקוחות ברעיונות לפתרונות רבגוניים. נקודת הכניסה הזאת היא שילוב של חללים ידידותיים למבקרים, המאפשרים מפגשים חברתיים, אכילה, ועבודה משותפת.

יצירתיות, חללי עבודה משותפים וחדשנות


בזמן שחברות מחפשות דרכים לעודד יצירתיות וחדשנות, הן בודקות גם כיצד להביא את הקונספט של Co-working (חללי עבודה משותפים) לתוך מקום העבודה, על ידי אימוץ פילוסופיות ונהלי עבודה הקשורים ב-Co-working. השיטה אמנם התחילה כחלוקת חלל עבודה למטרת חיסכון בהוצאות, אבל היתרונות שהארגונים גילו תוך כדי - יצירת קהילה, חלוקת רעיונות ושילוב בין החיים הפרטיים לעבודה בצורה בת קיימה - הפכו את שיטת ה-Co-working לפופולארית ללא כל קשר להוצאות. התומכים בה מעריכים גמישות ובחירה, והטכנולוגיה מאפשרת לאנשים לעבוד איפה שהם רוצים, מתי שהם רוצים, ולהיות מוקפים במי שהם רוצים.

צוות המחקר העולמי של הייוורת' גילה שאם אנחנו לא נחים, לא מצליחים להתרכז ולא עובדים אחד עם השני, אנחנו מפספסים הזדמנויות להמציא רעיונות חדשים ולבצע אותם. ארגונים אשר מעצבים את החללים שלהם בצורה שתומכת בפעילויות הללו מקבלים תוצאות טובות יותר של חשיבה חדשנית ויצירתית.

טיפוח הלב, התודעה והגוף


בריאות האדם היא הרבה יותר מעניין גופני, היא כוללת גם רווחה נפשית וקוגניטיבית. האסטרטגיה שמאחורי עיצוב חללים למען בריאות ורווחה היא להציע לאנשים בחירה - הם יכולים לבחור את סביבת העבודה שהכי מתאימה לצרכים שלהם.

סביבות העבודה שנוצרות בתוך החלל נובעות בעיקר מתוך תרבות העיצוב של הארגון, אבל לעיתים קרובות גם מתת התרבות של עובדי המקום. האם תרבות העבודה היא שיתופית? או שהיא יותר תחרותית והישגית? המאפיינים האלה, אם רק תאפשרו להם, יתבטאו בחלל באופן פיזי ויתמכו בצרכי העובדים. חדר התצוגה בניו יורק מציע שפע של חללים המאפשרים לעובדים בחירה. עמדות העבודה נעות בטווח רחב של אפשרויות בתחום הפרטיות, הגודל ורמת הקרבה לעובדים אחרים.

בלב חדר התצוגה עומד המטבח, הנקרא "אזור הריענון" - מרחב חברתי מתוכנן היטב אשר מעודד שיחות ומפגשים ספונטניים. המטבח מעוצב בצורה שמספקת הפסקה מהמרחב העסוק וההומה שהוא שאר המשרד, בין אם הצוות והאורחים נהנים מכוס קפה בשקט או שהם מדברים על תכניות לסוף השבוע. זהו מרחב שמדגים באופן מושלם את האבולוציה של תרבות העבודה המאפשרת איזון בין החיים הפרטיים לעבודה, על ידי יצירת חלל מקצועי, חברתי ואישי.

חדר התצוגה בניו יורק הוא דוגמה אחת לצורה שבה אנחנו בוקסמן מיישמים את המחקר על חללי עבודה, כדי לטפח סביבה שמעודדת יצירתיות, פרודוקטיביות וחדשנות. אם אתם חושבים על סביבת העבודה שלכם כעל זרוע של המותג שלכם, הגיוני לעצב אותה בצורה שמייצגת אותו נאמנה.